Dla Inwestorów
bo przeszkodą w ich komercjalizacji okazały się wymagania prawne
nieuwzględnione na etapie projektowania.
Oprócz danych na temat kapitału, marży, prognoz finansowych,
strategii i kosztów pozyskiwania klientów, kampanii PR, cyklów sprzedaży, założycieli i zespołu oraz ich motywacji niezbędne i absolutnie kluczowe dla powodzenia projektu w branży spożywczej jest, żeby inwestor miał jasne stanowisko dotyczące zgodności projektu z wymogami prawnymi.
Prawo żywnościowe, to zbiór wielu wymagań na poziomie krajowym
i unijnym. Bez ich spełnienia nie ma możliwości wprowadzenia
do obrotu żywności i opakowań, wdrożenia technologii produkcji przetwarzania, dystrybucji, zastosowania systemu komunikacji
z konsumentami, cateringu spersonalizowanego. Dotyczy to
zarówno obrotu środkami spożywczymi jak i branży HORECA.
Prawo żywnościowe przewiduje instrumenty prawne
umożliwiające zakaz wprowadzania do obrotu lub wycofanie
z obrotu w ekspresowym tempie. Dlatego, aby zapewnić
produktowi, technologii a nawet kampanii reklamowej
bezpieczne funkcjonowanie na rynku, konieczne jest
uzyskanie zgodności z przepisami.